Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Καθάριζε το Σαρωνικό, έχοντας τα αμπάρια φορτωμένα λαθραίο πετρέλαιο;


Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης μπήκε νέα συγκλονιστική υπόθεση λαθρεμπορίας πετρελαίου, η οποία αποκαλύφτηκε στο πλαίσιο της επιχείρησης απορρύπανσης του Σαρωνικού Κόλπου, που βρίσκεται εδώ και ημέρες σε εξέλιξη, μετά από την βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», που έσπειρε θάνατο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ιδιωτικό δεξαμενόπλοιο, που πραγματοποιούσε την Τρίτη εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών μιγμάτων από το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», βρέθηκε να είναι γεμάτο με λαθραίο πετρέλαιο!



Για το συμβάν ενημερώθηκαν αμέσως οι εισαγγελικές αρχές  και στο σημείο μετέβη εισαγγελέα,  παρουσία του οποίου στελέχη του Λιμενικού Σώματος προχώρησαν στη σύλληψη του πλοιάρχου και του α΄ μηχανικού του Δ/Ξ – Π/Φ «ΛΑΣΣΑΙΑ»
Οι συλληφθέντες κρατούνται και ανακρίνονται και μετά την προσαγωγή τους στον εισαγγελέα η υπόθεση θα διερευνηθεί περαιτέρω από τις εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές, που θα πρέπει να ανακαλύψουν, πως συνδέονται οι δύο υποθέσεις και τι κρύβει  η βύθιση του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ».
Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα που διενεργεί τακτική ανακρίτρια του Πειραιά για το ναυαγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», που «έπνιξε» το Σαρωνικο.
Μετά την άσκηση ποινικών διώξεων σε βαθμό κακουργήματος κατά παντός υπευθύνου από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά Ειρήνη Τζίβα, η ανακρίτρια αναζητά τα αίτια και τους υπεύθυνους τη βύθισης του πλοίου, καθως και της ρύπανσης του Σαρωνικου.
Συγκεκριμένα, η ανακρίτρια διερευνά τις συνθήκες και τα αίτια του ναυαγίου, καθώς και τις ευθύνες, ως προς την  αντιμετώπιση της ρύπανσης η οποία ξεκίνησε από τη Σαλαμίνα και επεκτάθηκε στον Πειραιά σε όλη την παραλιακή.
Μεταξύ των υπό έρευνα αδικημάτων περιλαμβάνεται και αυτό που αφορά την τυχόν παραβίαση του  άρθρου 28 (παράγραφος 2) του Νόμου 1650/1986, που επισύρει ποινές κάθειρξης από 5 μέχρι 20 χρόνια και χρηματικό πρόστιμο 150 έως 500.000 ευρώ
Υπενθυμίζεται, ότι το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» βυθίστηκε στις 02:45 της 10ης Σεπτεμβρίου 2017,  ενώ ήταν αγκυροβολημένο στη νησίδα Αταλάντη στο Σαρωνικό. Όπως αποκαλύφθηκε ήταν έμφορτο με 2.570 τόνους καύσιμα.
Τη στιγμή του ναυαγίου στο πλοίο βρίσκονταν μόνον ένας ναύτης και ο Α' μηχανοδηγός,  από τα συνολικά έντεκα μέλη του πληρώματος.
Ακολούθησε η σύλληψη του πλοιάρχου και του Α΄ μηχανικού του δεξαμενόπλοιου, οι οποίοι στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι με εντολή του εισαγγελέα και αφού προηγουμένως ασκήθηκε σε βάρος τους ποινική δίωξη.
Η ανακρίτρια, που διερευνά την υπόθεση, καλείται να δώσει απαντήσεις σε μία σειρά ερωτημάτων όπως:
*Γιατί επί ώρες ένα καράβι έμφορτο με μαζούτ παρέμενε αγκυροβολημένο στη νησίδα Αταλάντη και δεν είχε δέσει σε κάποιο λιμάνι;
*Γιατί το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ήταν ανασφάλιστο για τυχόν ναυάγιο και η μόνη ασφάλιση ήταν αστικής αποζημίωσης υπέρ τρίτων;
*Για ποιο λόγο η αρμόδια λιμενική αρχή είχε δώσει άδεια σε ένα έμφορτο με εκατοντάδες τόνους πετρελαίου πλοίο να παραμείνει επί ώρες σε μία νησίδα;
*Τι ακριβώς έχει συμβεί με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου;  Όπως προκύπτει από  έγγραφο του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε λήξει στις 26 Ιουλίου 2017. Τότε η αρμόδια υπηρεσία ελέγχου είχε δώσει παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε και δεύτερη παράταση που έληγε στις 27 Σεπτεμβρίου.
*Ποιοι επέτρεπαν ένα πλοίο ηλικίας 45 ετών, που αναμφίβολα ήταν ένα καταπονημένο σκαρί,  να φορτώνεται στα όρια της χωρητικότητάς του (σ.σ. υπενθυμίζεται ότι πριν βυθιστεί το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ» είχε φορτώσει  2.570 τόνους καύσιμα) σαν να ήταν νεότευκτο;
*Γιατι άργησαν να κινητοποιηθουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα η ρύπανση, να επεκταθεί από τη Σαλαμίνα στον Πειραιά και από εκεί σε όλη την παραλιακή ζώνη;